Progresul fizic al construcției lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva a ajuns la aproximativ 85% din total. Imaginile aeriene realizate pe acest șantier de Asociația Pro Infrastructură arată însă și o serie de zone unde lucrările sunt întârziate: terasamentele de la nodurile Ilia și Grind, zona de lângă podul peste Mureș, spațiile de servicii de la Ohaba, zona ecoductelor și descărcarea de la Holdea. Totuși, din imagini se vede că muncitorii sunt mobilizați și desfășoară activitățile necesare, însă mobilizarea nu e suficientă pentru ca tronsonul să fie deschis curând circulației. „Volumul de muncă în aceste zone este nesemnificativ, cu excepția nodului Holdea. Estimăm că până la finalul acestui an lucrările esențiale pot fi gata, semnul de întrebare fiind capătul de la Holdea. Într-adevăr mobilizarea poate fi îmbunătățită pentru grăbirea termenului de finalizare, însă acest aspect este irelevant, atât timp cât oficialii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere refuză în mod sistematic să plătească lucrările suplimentare solicitate constructorului. Fără asumarea de către CNAIR a acestor costuri, lotul de autostradă va reprezenta un nou muzeu deoarece nu va fi conectat la DN68A”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură. Conform organizației, doar rezolvarea problemelor dintre contractant și constructor ar putea oferi o șansă pentru deschiderea acestui lot de 21 de km pentru circulație.
SE LUCREAZĂ, DAR NU SUFICIENT
Post navigation
Posted in: