Muzeul de Istorie, Etnografie și Artă Plastică Lugoj a înaintat Primăriei un referat pentru aprobarea unui proiect de hotărâre prin care își dorește modificarea regulamentului de organizare și funcționare.
Din documentul instituției rezultă ca elemente de noutate schimbarea programului de lucru al Muzeului de Istorie, Etnografie și Artă Plastică, dar și stabilirea tarifelor biletelor de vizitare.
În zilele de luni și marți, muzeul va fi închis pentru public, însă va putea fi vizitat de miercuri până duminică, între orele 10-18. Potrivit reprezentanților muzeului, programul ”este menit a crea, pentru vizitatori, posibilitatea de a veni la muzeu și în perioada weekend-ului, în ideea unei mai bune promovări a circuitelor expoziționale de istorie locală, etnografie și artă plastică, prin creșterea numărului de vizitatori, iar acest demers va contribui la sporirea prestigiului și a imaginii pozitive a orașului pe plan național și international”.
Cei care vor trece pragul instituției vor plăti un bilet de 10 lei pentru adulți. Pensionarii vor avea de achitat doar cinci lei, iar elevii claselor V-XII și studenții doar 2,5 lei. Beneficiază de gratuitate copiii preşcolari și elevii claselor primare, cadrele didactice care însoțesc grupuri organizate, delegaţiile oficiale şi cele cu caracter cultural, angajaţii reţelei muzeale, ai Ministerului Culturii şi ai serviciilor deconcentrate ale Ministerului Culturii, ai Institutului Naţional al Patrimoniului (INP), ai Centrului Național al Cinematografiei (CNC), ai Administrației Fondului Cultural Național (AFCN), ai Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), membrii ICOM, ICOMOS, UNESCO, cercetători științifici, veteranii, persoanele cu dizabilități, precum și însoțitorii a acestora și ghizii de turism acredidați. Documentaţia aferentă proiectului de act normativ poate fi consultată pe pagina de internet a Primăriei, secțiunea ”Transparență decizională”, la linkul primarialugoj.ro și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 07 februarie ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituţiei, la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media, în zilele de luni-joi între orele 8-16.30 și vineri între orele 8-14.
sursa: redesteptarea.ro
