Mandatul de viceprimar al municipiului Lugoj, deținut în prezent de Adrian Serendan, care a preluat și atribuțiile de primar încetează pe data de 1 octombrie, ca urmare a demisiei depuse pe 30 august.
Începând de luna viitoare, Adrian Serendan își va păstra doar calitatea de consilier local.
”Subsemnatul, Adrian Doru Serendan, consilier în cadrul Consiliului Local Lugoj, viceprimar cu atribuții de primar, vă aduc la cunoștință demisia mea din funcția de viceprimar începând cu data de 01.10.2024, după această dată păstrându-mi doar calitatea de consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Lugoj. Totodată, vă rog să întreprindeți demersurile necesare conform prevederilor legale”, se arată în adresa trimisă Compartimentului Resurse Umane, Salarizare de către Adrian Serendan.
Conform Hotărârii Consiliului Local nr. 108 din 28 iunie privind constarea încetării, ca urmare a demisiei, a mandatului de viceprimar al municipiului Lugoj, al domnului Bogdan Ștefan Blidariu, și alegerea viceprimarului municipiului Lugoj, Adrian Serendan fost ales în funcția de viceprimar al municipiului Lugoj pâna la data de 1 august.
Termenul a fost prorogat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 127 din 29 iulie până la momentul constituirii noului Consiliu Local.
În ceea ce privește procedura de alegere a viceprimarului, aceasta este reglementată de articolul 152, alin. (2) și (3) din O.U.G. nr. 57/2019, care prevede că ”viceprimarul este ales prin vot secret cu majoritate absolută din rândul membrilor Consiliului Local, la propunerea primarului sau consilierilor locali. Exercitarea votului se face pe baza buletinelor de vot. Alegerea viceprimarului se realizează printr-o hotărâre a Consiliului Local”.
În ședința ordinară de joi, 26 septembrie, ultima, ca de altfel, în formatul actual al edililor, pe ordinea de zi a aleșilor locali se află și un proiect de hotărâre privind constatarea încetării mandatului și alegerea noului viceprimar al Lugojului
Din cauza pandemiei de coronavirus din 2020, mandatele primarilor, consilierilor locali, de la acea vreme, care ar fi trebuit să se încheie în iunie, au fost prelungite, prin lege, până cel târziu la 1 noiembrie 2020. Scrutinele locale au putut fi organizate abia în 27 septembrie 2020, iar aleșii și-au preluat funcțiile mai târziu decât în mod normal, la sfârșitul lunii octombrie, după validarea rezultatelor finale.
Codul Administrativ prevede că termenele vor începe să curgă din data de 27 septembrie și se referă la constituirea noilor consilii locale, validarea mandatelor, ședința de constituire, jurământul pe care-l depun aleşii locali. Noul edil șef și viitorii consilieri locali nu-şi vor putea desfăşura activitatea fără a depune în prealabil jurământul.
Noul primar, Călin Dobra, declară că procedurile legale nu pot fi grăbite și ele se vor încheia în jurul datei de 15 octombrie.
”Este o procedură stabiltă prin lege. După data de 27 septembrie, secretarul municipiului va trimite documentația la instanță. După ce vom primi de la instanță decizia finală pentru mandat, vom stabili împreună cu Prefectul data depunerii jurământului. În niciun caz nu poate fi 1 octombrie, pentru că este un termen foarte scurt de punere în aplicare. Trebuie validate dosarele de candidatură, trebuie trimise confirmările de la partide, sunt niște pași. Părerea mea este că trebuie două săptămâni, deci va fi undeva în jurul datei de 15 octombrie”, a declarat Călin Dobra, edilul șef ales al municipiului Lugoj.
Acesta a mai precizat că își dorește să preia mandatul civilizat de la oamenii care au condus administrația locală în ultimii patru ani.
Rămâne de văzut, după ultima întrunire a consilierilor locali, cine va prelua interimatul până la instalarea noii conduceri la cârma Lugojului.
sursa: redesteptarea.ro