Cel mai modern sistem de dirijare a traficului feroviar din România, aflat în vestul țării a fost testat ieri de CFR Infrastructură cu o locomotivă dotată cu echipament computerizat, care a circulat cu 160 de kilometri la oră. Noul sistem a fost testat pe tronsonul Arad – Curtici și retur și a avut ca scop verificarea modului de funcţionare a celui mai modern sistem european de semnalizare feroviară, disponibil în staţiile Glogovăţ, Şofronea, Arad și Curtici, în vederea demarării procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor de implementare a sistemului pe tronsonul Frontieră-Curtici-Arad-Km 614. Testul s-a încheiat cu bine, dar trenurile vor circula cu viteza de 160 de kilometri pe oră, în mod constant, pe acest tronson doar din a doua jumătate a anului. Proiectul de modernizare a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 vizează circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h şi a dus, printre altele, la construirea la Arad celui mai modern centru de management al traficului.