Sute de camioane se adunaseră, marţi dimineaţă, în vămile de la graniţa cu Ungaria, ţară care a ridicat luni la ora 23,00 restricţiile pentru traficul greu impuse trei zile, în perioada Paştelui Catolic.
Coloana de TIR-uri depăşea zece kilometri la Nădlac II, cel mai mare punct de trecere a frontierei din România. Aici, conform autorităţilor, timpii de aşteptare pentru control pe arterele dedicate camioanelor este de 420 de minute, chiar dacă sunt deschise şase benzi de ieşire, deşi capacitatea este de patru benzi. Două sunt folosite dintre cele pentru intrarea în ţară, conform înţelegerii cu autorităţile ungare, pentru că altfel se aştepta peste zece ore pentru control.
La Vărşand, se aşteaptă 500 de minute, însă aici sunt doar două artere de ieşire pentru camioane. La Borş, în Bihor, se aşteaptă 200 de minute (trei artere), la Petea, în Satu Mare, se aşteaptă 240 de minute (o arteră), iar la Nădlac I se aşteaptă o oră (două artere).
Aglomeraţia de la frontiera cu Ungaria va dura cel puţin 24 de ore, timp în care alte sute de camioane vor ajunge la graniţă.
Tranzitarea punctele de trecere a frontierei de autoturisme şi autocare nu este afectată de aglomeraţia de pe arterele dedicate camioanelor.
Ungaria interzice accesul vehiculelor grele în zile libere legale. În mod obişnuit, după restricţiile care se aplică în weekend, la Nădlac II coloanele de camioane ajung la 10 – 15 kilometri, acestea staţionând pe autostrada pan-europeană. Timpii de aşteptare pentru control ajung până la zece ore în zilele de luni.