Peste 18% dintre elevi susţin că părinţii lor doar cred că ştiu cu ce se ocupă ei pe Internet, dar în realitate nu ştiu chiar tot, relevă un studiu al Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii privind modul în care copiii utilizează Internetul.
Potrivit studiului, peste 13% dintre copii declară că părinţii nu ştiu mai nimic din ce fac, atunci când sunt online.
Utilizarea computerului este considerată printre principalele activităţi de petrecere a timpului liber de 40% dintre respondenţi. Astfel, rezultă din cercetare, peste 78% dintre elevii chestionaţi au un cont pe cel puţin o reţea de socializare, mai mult de jumătate au acceptat să se împrietenească online cu persoane pe care nu le cunoşteau şi 38% declară că mare parte dintre prietenii din mediul online nu le sunt cunoscuţi.
Deşi 85,2% dintre copii sunt conştienţi de pericolul dezvăluirii de informaţii personale unor necunoscuţi, foarte puţini înţeleg însă nevoia de a-şi proteja aceste date chiar şi în faţa apropiaţilor.
În ce priveşte potenţialele agresiuni, cercetarea arată că mulţi dintre copii nu ştiu cum să procedeze. Dacă ar fi ameninţaţi pe Internet, 5,9% dintre respondenţi nu ar spune nimănui, 10,5% ar răspunde ameninţărilor tot cu ameninţări, jumătate ar cere ajutorul unui părinte şi cam tot atâţia ar salva mesajele pentru a avea dovezi ale agresiunii.
O altă concluzie a studiului este aceea că minorii care au fost lăsaţi să descopere singuri cum se utilizează Internetul au fost mai des victimele agresiunilor din mediul online decât cei ai căror părinţi au fost alături de copii când aceştia au început să folosească Internetul. Doar că 40% dintre participanţii la studiu spun că au învăţat să folosească Internetul cu sprijinul părinţilor, în timp ce 60% au declarat că au descoperit singuri cum se utilizează Internetul.
Ancheta pe bază de chestionar a fost realizată pe un eşantion de 1.370 de elevi din clasele a II-a până la a X-a.