Începe febra chilipirurilor – de la miezul nopţii on-line și de mâine în magazine, iar mari retaileri s-au pregătit temeinic. Sute de magazine anunţă discounturi de până la 80% pentru Black Friday și se aşteptă să aibă cele mai mari vânzări de până acum într-o singură zi, deoarece specialiştii estimează cumpărături record de un miliard de lei dintr-un singur foc. Conform unui studiu realizat de o agenţie de marketing şi comunicare comercială, aproape trei sferturi dintre români au auzit de reducerile de Black Friday şi o proporţie importantă susţine că are planificate cumpărături cu această ocazie, în special tinerii. Practic, două treimi dintre persoanele tinere intervievate spun că sigur sau probabil vor cumpăra ceva de Black Friday. Lista de cumpărături conţine, în medie, două-trei produse, mai multe decât în anii precedenţi, iar din primele întrebări adresate tinerilor, telefoanele şi electronicele sunt cele mai râvnite. Dacă un sfert dintre potenţialii clienţi de Black Friday sunt interesaţi de un telefon mobil nou, 40 % urmăresc ofertele la electrocasnice mici, iar unul din şase respondenţi intenţionează să facă o investiţie mai serioasă şi să cumpere o maşină de spălat sau un frigider.