Connect with us

Bună, ce dorești să cauți ?

Foto Video Nunta 2025
noriel.ro

Advertorial

ANUNȚ PRIMĂRIA LUGOJ pentru elaborarea proiectului de hotărâre privind stabilirea și aprobarea tarifelor practicate în piețe, târguri și oboare, începând cu anul 2026, în Municipiul Lugoj

Astăzi, 27.11.2025, Municipiul Lugoj – prin Primar, în calitate de inițiator al proiectului de hotărâre, anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Proiect de hotărâre privind stabilirea și aprobarea tarifelor practicate în piețe, târguri și oboare, începând cu anul 2026, în Municipiul Lugoj

Activitatea de administrare și gestionare a pieței este asigurată de Compartimentul Piețe, Târguri și Oboare din cadrul Direcției Venituri și are la bază HCL nr. 145/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al piețelor, târgurilor și oboarelor din Municipiul Lugoj.

Prin Hotărârea nr.18/2016, Consiliul Local al Municipiului Lugoj au aprobate tarifele practicate în piețe, târguri și oboare.

Actualizarea tarifelor este necesară având în vedere:

Publicitate. Scroll pentru a continua.
  • majorarea costurilor de funcționare (energie electrică, apă, salubritate, servicii de pază, întreținere clădire, cheltuieli cu personalul);
  • cerința legală de acoperire a cheltuielilor din venituri proprii, conform Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  • investițiile realizate/necesare în modernizarea spațiilor de vânzare și a infrastructurii piețelor;
  • armonizarea tarifelor cu nivelul practicat în alte localități similar;
  • necesitatea asigurării unui serviciu public eficient, sigur și igienic pentru producători și consumatori.

Stabilirea și actualizarea tarifelor se realizează în conformitate cu:

  • Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2019 – Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională – republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Regulamentul de organizare și funcționare a piețelor aprobat prin HCL nr.145/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al piețelor, târgurilor și oboarelor din Municipiul Lugoj;
  • Alte acte normative aplicabile domeniului.

Analizând costurile activității aferente anului 2025 (perioada ianuarie – octombrie) se evidențiază faptul că acestea depășesc veniturile acestei activități, iar în consecință tarifele existente nu mai asigură un nivel minim de sustenabilitate economică.

Totodată, precizăm faptul că tarifele practicate până în prezent nu au mai fost actualizate din anul 2016, iar în această perioadă rata inflației cumulată a fost de 57%.

Tarifele propuse mențin un nivel accesibil pentru producătorii agricoli locali, încurajând comercializarea produselor autohtone.

Tarifele propuse permit acoperirea costurilor de funcționare fără a genera un profit excesiv.

Proiectul de hotărâre a fost inițiat având în vedere art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: referatul inițiatorului, referatul de oportunitate , textul complet al proiectului de hotărâre și anexa care face parte integrantă din proiectul de hotărâre.

Publicitate. Scroll pentru a continua.

Documentaţia poate fi consultată pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Lugoj (www.primarialugoj.ro), Secțiunea – Documente publice – Transparență decizională – Anunțuri, precum și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4.

Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 08.12.2025 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituţiei, la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media , Luni-Joi între orele 8-16.30 și Vineri între orele 8-14, conform Formularului pentru colectarea de propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare existent pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Lugoj (www.primarialugoj.ro), Secțiunea – Documente publice – Transparență decizională.

Materialele transmise vor purta mențiunea – Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind stabilirea și aprobarea tarifelor practicate în piețe, târguri și oboare, începând cu anul 2026, în Municipiul Lugoj

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituției, Secțiunea – Documente publice – Transparență decizională – Anunțuri. Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată tot în scris.

Publicitate. Scroll pentru a continua.

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 08.12.2025.            Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0256/352240, e-mail: contact@primarialugoj.ro, persoană de contact: Vago Adela-Vasilica.

Vă recomandăm

Știri

Primăria Lugoj a semnat primul contract de finanțare prin Programul Operațional Regional, gestionat de ADR Vest, deschizând astfel seria proiectelor dedicate reabilitării energetice a...

Advertorial

OCPI TIMIȘ prin Municipiul LUGOJ realizează lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în vederea înscrierii imobilelor în sistemul integrat de cadastru și publicitate imobiliară,...

Advertorial

Căutați un spațiu generos și versatil pentru depozitare, producție ușoară sau birouri? ​Vă oferim spre închiriere un spațiu cu o suprafață de 370 mp,...

Știri

Reprezentanții CFR au confirmat că demontarea structurii masive a clădirii s-a desfășurat într-un timp record. Echipele de constructori au lucrat neîntrerupt, zi și noapte,...

Publicitate