Cel mai modern sistem de dirijare a traficului feroviar din România se află în vestul țării. CFR a testat astăzi sistemul cu o locomotivă care a circulat cu 160 de kilometri la oră.
Noul sistem de semnalizare și dirijare a traficului feroviar a fost testat pe tronsonul Arad – Curtici și Retur. Testul s-a încheiat cu bine, dar trenurile vor circula cu viteza de 160 de kilometri pe oră, în mod constant, pe acest tronson doar din a doua jumătate a acestui an.
Testul, realizat cu o locomotivă dotată cu echipament computerizat, a avut ca scop verificarea modului de funcţionare a celui mai modern sistem european de semnalizare feroviară, disponibil în staţiile Glogovăţ – Şofronea – Arad – Curtici.
Dirijarea traficului feroviar se realizează din cel mai modern Centru de Management al Traficului, amplasat în Arad. Echipamentele transmit în timp real dispecerilor informaţii despre parcursul trenurilor, viteza de circulaţie, starea tehnică a componentelor infrastructurii, gradul de încălzire a osiilor trenurilor, precum şi date necesare organizării traficului.
CFR mai precizează că noua tehnologie permite creşterea cu 25% a capacităţii de circulaţie în staţiile de cale ferată, reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrare în staţii şi coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informaţiilor pe panourile de afişaj din gări şi de la peroane.
Proiectul de modernizare a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 vizează circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h şi a dus, printre altele, la construirea la Arad celui mai modern centru de management al traficului.
sursa: radiotimisoara