Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, împreună cu noul primar al Lugojului, Călin Dobra, au efectuat o vizită de lucru pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est, unde lucrările de modernizare sunt în plină desfășurare. În prezent, se lucrează pe 52 din cei 54 de kilometri ai tronsonului, fiind realizate terasamente și structuri pentru podurile de pe traseu. De asemenea, la gara din Lugoj, constructorul spaniol a efectuat deja lucrări la infrastructura liniilor și peroanelor.
Conform managerului de proiect, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la peste 16%, iar finalizarea șantierului este prevăzută pentru sfârșitul anului 2026. Grindeanu a subliniat că lucrările sunt în grafic și nu prevede întârzieri.
„Am ținut să vin astăzi la o lucrare pe care o urmăresc îndeaproape, finanțată prin PNRR, Caransebeș-Arad, acest lot de la Lugoj la Timișoara Est, fiind în acest moment cel mai avansat. Lucrează pe 52 de kilometri din 54 și asta se vede inclusiv în proximitatea Timișoarei. Este o investiție care, pe lângă faptul că se va moderniza tot ce înseamnă liniile de cale ferată pe dublu sens, va moderniza și gările de pe traseu, ceea ce este un lucru important pentru cetățeni. Aici, deja pe liniile 4, 5 se lucrează și se vede începutul acestei investiții. Sunt undeva până în 20% avans, iar vremea le permite să lucreze în continuare cu viteză, astfel încât finalul anului 2026 să ne prindă cu investiția făcută. Cred ca este important pentru Lugoj să lege și feroviar orașul de restul Europei”, a declarat ministrul.
Valoarea contractului, finanțat prin PNRR, se ridică la 1,92 miliarde de lei (fără TVA) și face parte din proiectul mai amplu de modernizare a liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad. Acesta include lucrări la infrastructura feroviară, construirea de pasarele, ridicarea nivelului peroanelor, montarea de panouri fonoabsorbante și modernizarea echipamentelor de telecomunicații.
După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h. Modernizarea va poate transforma Lugojul într-un nod feroviar important, comparabil cu Timișoara.
FOTO: Gabriel Brezeanu