ANUNȚ privind elaborarea proiectului de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea unor stimulente financiare elevilor care au obţinut rezultate deosebite la competițiile școlare, a elevilor care au obținut la examenul de evaluare națională sau la examenul de bacalaureat media 10 şi a cadrelor didactice care s-au ocupat de pregătirea acestora
Astăzi, 19.09.2025, Municipiului Lugoj – prin Primar, în calitate de inițiator al proiectului de hotărâre, anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea unor stimulente financiare elevilor care au obţinut rezultate deosebite la competițiile școlare, a elevilor care au obținut la examenul de evaluare națională sau la examenul de bacalaureat media 10 şi a cadrelor didactice care s-au ocupat de pregătirea acestora
Regulamentul supus dezbaterii și aprobării consiliului local stabilește criteriile și procedura pentru stimularea elevilor cu rezultate deosebite obținute la olimpiadele și la concursurile școlare de nivel național sau internațional, a elevilor care au obținut la exemenul de evaluare națională sau la examenul de bacalaureat media 10, precum și a cadrelor didactice care s-au ocupat de pregătirea acestora.
Prin această stimulare se dorește sprijinirea actului educaţional, încurajarea și nu în ultimul rând recunoașterea meritorie a rezultatelor obținute.
Conform art 106 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare, beneficiarii sistemului de învățământ au dreptul de a primi premii şi recompense pentru rezultate deosebite la activităţile şcolare şi extraşcolare, în limita resurselor disponibile.
Când vorbim de beneficiarii sistemului de învățământ ne referim atât la cei din cadrul unităților de învățământ de stat cât și cei din cadrul celor private.
Articolul 144 la alin. (4) și (51) din Legea nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare, reglementează posibilitatea asigurării, de către consiliul local, de fonduri pentru acordarea stimulentelor financiare elevilor care au obţinut distincţii, medalii şi premii speciale la olimpiadele școlare și la alte concursuri decât cele din listele aprobate anual de Ministerul Educaţiei și Cercetării, precum şi celor care au obţinut media 10 la examenul de evaluare naţională, la examenul de bacalaureat şi cadrelor didactice care s-au ocupat de pregătirea acestora.
De asemenea cele menționate mai sus sunt regelementate și de art. 7 pct. 23, lit. u), art. 13 lit. d) din Statutului elevului, aprobat prin Ordinul nr. 5707/2024 al Ministrului Educației.
Cuantumul stimulentelor financiare precum și modalitatea acordării acestora sunt prevăzute de un regulament aprobat de consiliul local.
Stimularea elevilor care obțin performanţe şcolare înalte la olimpiadele școlare organizate de Ministerul Educației și Cercetării în domeniul matematicii şi al ştiinţelor, al limbii şi literaturii române şi al limbilor moderne, al disciplinelor socio-umane, al calificărilor profesionale, al artelor, al sportului se poate face prin premierea acestora.
Elevii lugojeni obțin rezultate deosebite atât în domeniul socio-uman cât și în cel informatic sau chiar în domeniul matematicii, al sportului sau al muzicii la concursurile naționale cât și la cele internaționale.
Stimularea financiară a elevilor constituie o modalitate de recunoaștere a efortului depus de aceștia la promovarea imaginii municipiului Lugoj și a valorilor educaționale prin rezultatele excepționale obținute la olimpiadele și concursurile școlare și totodată sprijinirea actului educaţional și încurajarea pentru a obține și alte rezultate.
Elevii obțin rezultate deosebite cu ajutorul cadrelor didactice. Profesorii reprezintă un pilon esențial al educației, fiind cei care nu doar transmit cunoștințe, ci și modelează caractere. Prin pasiune și dăruire ei coordonează elevii, ghidându-i pe drumul cunoașterii și al formării personale. Rolul profesorului depășește simpla predare, el implică responsabilitate, răbdare și implicare profundă în dezvoltarea fiecărui elev.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: referatul inițiatorului, referatul de oportunitate, textul complet al proiectului de hotărâre (inclusiv Regulamentul) și raportul de specialitate.
Documentaţia poate fi consultată pe pagina de internet a instituţiei, secțiunea „Transparență decizională”, la linkul www.primarialugoj.ro și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4.
Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 30.09.2025 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituţiei, la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media , Luni-Joi între orele 8-16.30 și Vineri între orele 8-14.
Materialele transmise vor purta mențiunea – Propuneri pentru proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea unor stimulente financiare elevilor care au obţinut rezultate deosebite la competițiile școlare, a elevilor care au obținut la examenul de evaluare națională sau la examenul de bacalaureat media 10 şi a cadrelor didactice care s-au ocupat de pregătirea acestora.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul www.primarialugoj.ro, secțiunea „Transparență decizională”. Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată tot în scris.
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.09.2025.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0256/352240, e-mail: contact@primarialugoj.ro, persoană de contact: Vago Adela-Vasilica.
